måndag 17 maj 2010

En aning uttråkad


Det är väldigt lugnt, avkopplande, rofyllt och... ja ibland rätt tråkigt här nere på farmen. Två nätter är vad jag klarar av i genomsnitt sen börjar det liksom krypa i kroppen och jag känner att jag behöver lite mer fart haha. C's föräldrar har åkt in till byn (dom säger stan men jag lovar, det är mer by än stad!) för nån quizz-night så jag o C har iallafall tvn för oss själva - alltid nåt positivt!
Om en timme börjar Desperate Housewifes, dock tveksamt om jag orkar vänta tills dess. Är så uttråkad att sängen och en bok nästan lockar mer..

Uttrååååkad...

Hoppas ni får en fin dag - hörs imorgon!

7 kommentarer:

  1. Hej Emma! :)

    Vi har tagit en bloggpaus, får se om den blir permanent eller om det kliar i fingrarna snart :) Hade såklart bjudit in dig, men jag skriver inget just nu ändå, så ingen rolig inbjudning :) Vi flyttar nu på torsdag till Kawana Island och stället har inget internet utan vi får isf skaffa mobilt internet och det har vi ingen lust med just nu, man låser upp sig, det är dyrt & segt osv. Så bloggen hade bara legat och stressat -därför stängde jag ner den så får huvudet rensas lite och så kanske man har mer tid till annat!

    Kommer kika in här då och då i alla fall och se hur det går för er med allt. Är mysigt och följa dig tycker jag och Magnus. LYCKA till med allt och ta vara på dagar som denna när allt är lugnt, avkopplande och rofyllt :) Du blev fin i håret!

    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Hejdu, hittade precis din blogg, den verkar intressant så jag kommer nog titta in igen :) Jag har precis kommit hem efter att ha bott utomlands i några år, och funderar på att åka tillbaka så det är roligt att läsa om nån som är i en (åtminstone något) liknande situation! /Lisa

    SvaraRadera
  3. Hanna: Okej då förstår jag, bara jobbigt att ha en blogg när tillgången till internet inte finns - blir ju som du säger mest ett stressmoment då! Hoppas dock att ni börjar blogga nån gång i framtiden igen för eran blogg är ju så kul att läsa!

    O ja, jag ska verkligen försöka njuta av lugnet så länge det varar :) Börjar faktiskt trivas i mitt bruna hår nu även om det var lite snopet i början haha.

    Sköt om er, o njut av en bloggfri tillvaro ett tag! Många kramar

    SvaraRadera
  4. Anonym: Kul att du hittade hit o jag hoppas att du tittar in igen :) Var nånstans bodde du? Brukar alltid börja rycka i resnerverna efter ett tag på hemmaplan, så är det alltid för mej!

    SvaraRadera
  5. Jag har bott på Irland, så inte riktigt lika långt bort som du! Nu är jag hemma, men pojkvännen, huset och hunden är kvar där borta så jag vet inte hur länge jag klarar mig här i Sverige :P Om jag inte missförstod vad du skrivit så planerar du att åka hem till Sverige en längre tid? Hur känner du inför det, om det inte är för personligt att fråga? /Lisa

    SvaraRadera
  6. Nej absolut inte, fråga på! :) Jag längtar otroligt mycket efter att få komma hem en längre tid då jag dom senaste 4,5 åren bara varit hemma på semester i Sverige. Men nu väntar ju jag o pojkvännen bebis i september så därför föll det sej liksom naturligt att vistelsen blir längre denna gång. Men jag tror alltid man känner sej lite kluven, vet att jag kommer sakna NZ när jag är i Sverige och vice versa. Tycker att det är värst att vara ifrån familjen o vännerna i sverige.. trivs ändå himla bra på den här sidan även om det alltid är något som liksom "fattas". Tänk att man aldrig är riktigt nöjd!
    Hur länge planerar du att stanna i sverige? Kommer pojkvännen över o hälsar på?

    SvaraRadera
  7. Ja, det är ju just det där att något "fattas". Pojkvännen kom över hit med mig, det var meningen att han skulle testa på att bo här. Men han vantrivdes så fruktansvärt och hade hemlängtan, så nu är han där och jag här.. Jag hade tänkt plugga nu till hösten, men det är ju så svårt att komma fram till vad man själv vill när pojkvännen sitter och väntar i ett annat land! Och eftersom han sagt att han nog aldrig kommer bo här så är det ju ännu svårare om man börjar tänka på att starta familj. Ja, usch, det är inte lätt att vara internationell :P /Lisa

    SvaraRadera