fredag 28 maj 2010

Tacksam!

Jag är så himla glad att jag inte ska föda här utan i Stockholm. Närmsta sjukhuset här ligger nämligen 2 timmars bilfärd bort!! Eller ja det finns en liten klinik här man kan välja att åka till men då gäller det att man inte har några som helst komplikationer då dom inte har utrustning att genomföra varken kejsarsnitt eller ge epidural... Vilken mardröm säger jag bara.

Jag vill veta att jag har tillgång till ALLT om jag så skulle behöva. Tjejerna jag går på gravidyoga med pratar tom om att föda deras första barn hemma! Visst om sjukhuset bara låg 10 minuter bort kanske men fy för att vara halvvägs genom förlossningen, något går fel och då behöva åka ambulans/flyga helikopter i timmar..

Är så tacksam att jag flyger hem :)


2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du behöver flyga till Sverige för att få tillgång till allt du ev skulle behöva inför förlossningen? Jag menar, har ni ingen större stad i närheten? Nu har jag visserligen rätt dålig koll på hur stort Queensland är ^^
    När åker du isåfall till Stockholm? :)

    SvaraRadera
  2. Självklart så finns det större städer i närheten av Queenstown, men jag flyger ju hem för att vara nära min svenska familj! Att jag iochmed det slipper minst två timmars bilkörning till närmsta stora sjukhus är en bonus :) Flyger hem till Sverige om 4 veckor!

    SvaraRadera