onsdag 16 juni 2010

Att krossa ett mammahjärta...


Vet ni vad det värsta är med att ha ett förhållande med någon från andra sidan jorden? Att man alltid gör en familj besviken. Eller krossar EN mammas hjärta för att uttrycka sej ännu tydligare.

Och det gör lika ont varje gång. Kommer på mej själv att liksom mumla något otydligt till svar när framtiden kommer på tal. Eller ännu värre, datum för avresa! Vill ju inte börja prata om avsked innan jag ens kommmit till Sverige och tydligen hade jag även denna gång lyckats bra med att undvika ämnet.. Idag när jag nämde till mamma att vi bara tar med oss liggdelen till vagnen då vi ju ändå flyger tillbaka när bebisen är 3 månader blev det tyst i luren. En tystnad följd av frågor och förvirring och jag försökte förklara så gott jag kunde om hur vi tänker oss framtiden. Och min underbara mamma förstod förstås. Det gör hon alltid.

Men känslan att jag krossade ett mammahjärta sitter ändå kvar.





Älskade mamma och jag i Australien 2007

1 kommentar:

  1. förstår precis vad du menar, det är det absolut värsta med att ha ett förhållande med någon från andra sidan jorden ! Verkligen inte lätt och det är alltid någon som missar något. Kram på dej

    SvaraRadera