lördag 26 juni 2010

En annorlunda midsommar

Jag och älskling åkte in till stan igårkväll vid sju för att kolla på fyrverkerierna. Stan var helt packad, otroligt att så mycket folk ens kan rymmas i lilla Queenstown men är det Winterfest så är det - folk flyger in från hela landet (och en hel del från Australien) för att fira vintern, festa och åka skidor/snowboard!

Hursomhelst lyckades vi hitta en liten plätt nere på stranden där vi hade perfekt vy över sjön och båten som fyrverkerierna gick av från. Där vi stod vi arm i arm i varsin dunjacka, minusgrader i luften och snötäckta berg i bakgrunden medan fyrverkerier lyste upp hela himlen! Lite magiskt var det allt :) Kändes dock så långt ifrån en svensk midsommar man kan komma...

Efteråt delade vi på en pizza i bilen (!) och mötte sen upp vänner inne på en nyöppnad bar i stan. Blev en toppenkväll (med en massa farväl) innan jag och C åkte hem vid tiotiden o kollade på film!

Nu tänkte jag trotsa kylan och gå ut på en morgonpromenad innan C's föräldrar kommer hit. Vi ska käka en sista lunch ihop innan jag flyger. Börjar tröttna på sorgliga hejdå nu, är redo att åka!

Bilder jag tog igår med lilla pocketkameran:

Gör inte verkligheten rättvisa alls!
Var faktiskt ett av de coolaste fyrverkerier jag sett..
Mer nyårs- än midsommarkänsla :)

1 kommentar:

  1. Oh,verkar ju ändå som ni haft en riktigt mysig midsommar :)
    Själv firade vi på "klassiskt svennevis" för första gången på tja... måånga år. Var oväntat trevligt faktiskt, men snapsen var ju såå äcklig, haha!

    SvaraRadera