lördag 19 juni 2010

Nu börjar det...

...bli bökigt att sova hur jag än ligger. Sägs ju att man ska undvika att sova på rygg efter v.27-28 för att livmodern då trycker på stora kroppsvenen, vena cava och man kan få svimningskänslor.


Och självklart sover jag alltid på rygg men nu börjar det alltså kännas obehagligt. Grejen är att sova på sidan funkar inge vidare det heller, den stora magen gör att jag blir alldeles trött i ryggen. Och det här ska fortsätta i typ 13 veckor till!! Sen lär jag inte sova nånting haha.

C sitter brevid mej och pratar i telefon (suprise!) så högt att jag inte hör vad jag tänker - har tagit mej en mindre evighet att skriva det här lilla inlägget så jag slutar nu.

Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Ja det där med sömnproblemen saknar jag verkligen inte från min graviditet... Minns att jag sov på sidan och att jag hade väldigt många kuddar - en mellan knäna, minst en under magen, en under huvudet, en under den "översta" armen och så en platt som jag lade den andra armen på. Minst fem kuddar alltså. Och det var ett himla bök med alla dessa kuddar varje gång jag skulle sova!

    SvaraRadera