torsdag 3 juni 2010

Lite Late

...för första blogginlägget men bättre än inget alls :) Anledningen att jag inte bloggar förräns nu är att jag befunnit mej i en bil (ovanligt va) större delen av dagen då vi varit och tittat på en farm i Milton. När vi kom hem tog vi en snabb tupplur, ett bad för att försöka tina upp o sen bar det av till antenatal class och därifrån kom vi just hem! Idag handlade det om amning och den första tiden med bebis.. jag blev lite avskräckt måste jag erkänna. Funderade på om det gick att hoppa av på nåt sätt, backa tiden eller jag vet inte vad. Kom ganska snart fram till att det är omöjligt så det gäller väl bara att köra på o hoppas på det bästa...

Dock är vår föreläsare en barnmorska som tror 100% på demand amning och absolut inget annat, helst till 2-3 års åldern vilket jag har lite svårt att hålla med om. Så fort bebisen blinkar, knorrar, rör på sej - fram med tutten för den kan ju vara hungrig! Hon sa att dom första 4-6 veckorna är det enda vi kommer göra är att äta, amma, äta, amma, äta, amma, äta, amma, amma, amma DYGNET runt. Kan ju bara hoppas att jag hinner med några andra saker också, typ som att duscha, borsta tänderna och om jag har riktigt "tur" sticka ut näsan genom dörren för en glimta dagsljus?? Ja jösses ibland blir det lite väl mycket info och starka åsikter att smälta...

C tyckte jag såg helt flyförbannad ut och undrade om jag inte ville ha bebis längre, samt försökte trösta o säga att jag säkert kommer älska att amma o känna mej behövd. Han lovade även att han också kommer kliva upp på natten "om han inte jobbar" så jag slipper sitta där ensam. Haha jag älskar mäns sätt att se på problem ibland, så himla simpelt liksom.


Lite bilder från dagen:

Bensträckare i Milton!

C inspekterar en möjlig framtida farm

Jag var tacksam för en promenad i solskenet efter flera timmar i bilen

Love!

På vägen hem stannade vi vid världens mysigaste lilla cottage mitt ute i ingenstans och åt sen lunch/tidig middag :)

Jag beställde en supergod mushroom tart med valnötter och äppelsallad

C valde en smarrig soppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar