måndag 16 april 2012

Acne...

Är det något som är värre än en "bad hair day" så är det helt klart när ett gäng finnar ploppar upp. Jag har dom senaste veckorna haft problem med min hy igen.. Sist det hände var drygt ett halvår sen och då gick jag på en konsultation hos Skin Institute och köpte på mej krämer för flera hundra dollar(!), de verkade faktiskt hjälpa till en början men nu är jag alltså där igen. Jag vet inte om det är "change of season", att vi går mot vintern alltså och luften blir torrare, något i min diet eller nåt galet hormonpåslag som gör det men oavsett vill jag få bukt med min vuxenacne, jag är så less på den!

Har läst en hel del om kemisk peeling och många verkar lovorda det men innan jag tar det steget så ska jag testa att byta ut mina hudvårdsprodukter igen. Denna gång blev det ett Nya Zeeländskt märke med bara naturliga ingredienser, alltså inga konstiga tillsatser eller syror som mina tidigare produkter haft. 

Jag köpte ett kit med cleanser, återfuktande gel, dag- och nattkräm - hoppas på att min hy gillar dessa produkter!



När jag ändå var i farten unnade jag mej ett nytt mineralpuder, mascara, ögonskugga och läppstift! Något att pigga upp sej med på morgonen framför badrumspegeln 
för som det är nu står jag mest och svär över alla finnar...

1 kommentar:

  1. Hej fina du! Jag har samma problem...det är helt sjukt jobbigt. Men jag har faktiskt fått mycket hjälp av Burt's Bee's produkter, de är naturliga och funkar hur bra som helst på mig. :) Kram! /C

    SvaraRadera