torsdag 19 april 2012

From sea to farmland

Tog med mej L till Riverton idag för en promenad  längs havet och en fika i solen. Det blev inte riktigt som jag tänkt mej.. 

L vaknade till när jag tog första klunken av mitt takeawaykaffe, sen var det bara att hälla i sej resten och äta upp min halva av sconen så fort jag kunde - därefter bar det av, L på sin cykel och jag efter med sopkvasten! Grejen är att han nu kommit på att han kan bromsa genom att spjärna emot med fötterna så det testar han hela tiden. Men sen blir han skitsur när vi saktar in, fast ännu argare om vi inte stannar snabbt nog! 

Det är verkligen inte lätt ibland... Vi hade några till duster med stenkastning i vågorna nere på stranden, något som L tyckte var superkul men jag ansåg att det fick räcka efter 2 stenar, det kändes inte särskilt safe - det hela slutade med att vi båda hade blöta fötter, var svettiga och trötta efter allt springande fram och tillbaka. 

Och som grädden på moset vägrade L hoppa på sin cykel när vi skulle vända tillbaka men ville inte heller gå så jag fick bära honom hela vägen tillbaka till bilen.. Och det var en bra bit! Det var min rofyllda promenad längs havet ;) Jag var helt slut när vi kom hem! Lite senare gick jag ut en stund själv längs hagarna på farmen istället, ibland är några djupa andetag och minuter för mej själv allt jag behöver för att ladda om.


Havet i Riverton...




Farmen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar