måndag 2 april 2012

Förkylning och Vila

Vår lille älskling verkar ha åkt på en liten förkylning och var extra trött idag när det var dags att sova middag. Stackars liten! Jag gissar att han blivit kall under natten då han alltid sparkar av sej sin filt i sömnen, och även då han har heltäckande pyjamas och oftast strumpor på sej kan det bli kallt ändå. Får försöka hålla honom extra varm nu och ta det lugnt med cyklandet medans han är lite hängig.

Jag passar på att ligga ner en stund jag med nu medans L sover, det är guld värt med en halvtimmes vila även om jag har både tvätt (nope den blev inte vikt igår!) och städning som väntar. Men jag väljer att skjuta på det tills L vaknar! Var inne på bokhandeln i förrgår och fick med mej två härliga böcker hem som jag ska läsa nu. Inte båda samtidigt dock.




Mamma på läshumör!


2 kommentarer: