lördag 21 april 2012

Håll i er nu!


Istället för min vanliga kopp med pepparmintsté sitter jag här med ett glas vitt vin och några bitar mörk choklad. Det sistnämnda var ju kanske ingen överraskning, men vinet! Jag minns faktiskt inte när jag sist drack alkohol.. eller jo det gör jag visst, det blev några sippar champagne när vi flög helikopter. Men innan dess, nä det var verkligen evigheter sen. Egentligen inget val jag gjort medvetet (kanske lite) men vi dricker väldigt sällan bara, jag föredrar att äta mina kalorier :) Och vilda nätter på stan, det har jag upplevt i mina tonår och tidiga tjugo-nånting, det var kul då men inget jag saknar nu! 

Var ju som sagt iväg till Arrowtown idag, vi missade paraden då L somnade alldeles för sent men istället så hängde vi med S och lilla N i lekparken och jag hade med mej en liten present för att gratulera S till hennes andra graviditet! Hon och jag har gått och småhoppats tillsammans de senaste månaderna då C och jag väldigt gärna vill ge L ett syskon. Än har det inte hänt för oss men igår fick S ett plus!! Jag är så himla glad för hennes skull! Samtidigt så är det förstås lite av en besvikelse när det inte sker lika lätt för en själv. Men dom säger ju att negativ stress påverkar och jag antar att jag haft en del av det runtomkring mej den senaste tiden.. 

Tänkte först att det här är alldeles för privat att nämna i bloggen men va sjutsingen, det upptar så mycket av mina tankar (man blir helt ärligt knäpp av att försöka räkna ut vilka dagar man har ägglossning och sen de där två veckorna när man bara går och hoppas och väntar..). Och alla funderingar på vilken mat man bör och inte bör äta för att öka sina fertilitetschanser! Men nu är det slut på det, jag tänker leva som vanligt och sluta stressa - det funkade ju förra gången :)



Därav mitt djärva tilltag med ett halvt glas vin på lördagskvällen! 


5 kommentarer:

  1. Skål min Älskade dotter, helt rätt inställning..
    Tack för en underbar lång pratstund..Varm stor Kram.. Mamma...

    SvaraRadera
  2. Skön inställning! Det blir nog ett vinnande koncept. :) Ska göra som du! Tack för att du bloggar, det är verkligen kul att få vara med och läsa.

    Kram!
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack C, det är precis vad jag vill uppnå med mitt bloggande - att jag når ut till fler "i samma båt" och att vi kan dela upplevelser här i kommentarsfältet, både bra och dåliga! Stor Kram!

      Radera
  3. Åh, jag vet så väl din frustration och besvikelse och väntan. Men du har ju fått en son och borde med stor sannolikhet kunna bli gravid igen så ge inte upp (vilket jag ju vet att du inte gör). Det kommer! Jag hann fälla många tårar innan det gick vägen, och ännu fler tårar innan Alvar kom.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina ord! Det betyder massor :) Och du har så rätt, jag tänker inte ge upp - för rätt som det är så händer det! Men nu först, en operation av mitt nyckelben så jag kan lägga det bakom mej och blicka framåt igen! Kramar

      Radera