lördag 28 april 2012

Ett jäkla morgonhumör

Det är vad jag har ibland. Särskilt när jag inte får vakna i lugn och ro. Fast ibland räcker inte det heller. Imorse var jag arg som ett bi. Och plötsligt kändes de små och lite irriterande grejerna C alltid gör, helt outhärdliga!

Jag så trött på att alltid behöva leta i en kvart efter tv-kontrollerna för att C pillar ner dom i soffan (fråga mej inte varför) och att alltid behöva  lyssna på 95, The business channel på TVn för att den prompt måste vara på varje morgon. Så jag fick ett litet utbrott om att han måste sluta pilla ner kontrollerna i soffan och att han borde skaffa sej ett kontor där han kan sitta och jobba med kanal 95 på hela dan, alternativt att vi skaffar en till TV - och så kändes allt lite bättre igen.

Fast jag tror att det var frukosten i magen som gjorde den största skillnaden..

Nu börjar jag min dag igen!


2 kommentarer:

  1. Hehe, det är inte bara du :), jag kan vara så även på kvällarna, så fort jag är hungrig blir jag ett argt litet bi. Undrar ibland hur männen klarar av att leva med oss kvinnor, ena stunden underbara, andra arga små bi. men vi ska ju också lära oss att leva med killarna som har fel kanal på tv fjärrkontroll i soffan, mm.
    Så det går ju jämt ut i slutändan :) hoppas du fick en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att det inte bara är jag!! Ibland undrar jag också hur de orkar med oss! Fast så tänker jag på skitiga strumpor på golvet och bortpillade fjärrkontroller och då känner jag mej inte lika hemsk längre ;)Kram

    SvaraRadera