onsdag 4 april 2012

En fot i ögat

I natt var jag nära att förlora ett öga, ja det kändes så iallafall. L kommer in till oss så gott som varje natt och då han snurrar runt som en liten propeller flyttar ofta C in till soffan i vardagsrummet. Ett tag fick L för sej att han även skulle in dit efter några timmar i vår säng! Knappast hållbart i längden, vi vaknade ju som zombier hela familjen efter dessa nätter. Nu har vi brutit det mönstret iallafall, och att han ska sova hela natten i sitt rum ska jag ta tag i när jag är "frisk" igen.

Men hursomhelst, tillbaka till mitt öga - efter vad som kändes som minst en timmes oroligt snurrande från L:s sida så måttar han världens spark som träffar mej rakt i ögat. Alltså fy fan vad ont det gjorde, jag skrek rätt ut! Följt av en rad svordomar... Det lustiga är att L kom till ro sekunden efter och började snusa nöjt. Tydligen var det vad som krävdes, att få sparka till mamma i ögat. Tack för den!

Nu är det frukosttajm här, och efter att lite jobb är undanstökat så ska vi göra ett andra försöka att åka upp till Skyline så killarna kan köra luge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar