söndag 8 april 2012

Hemmadag


Idag har vi en riktig hemmadag då det inte finns särskilt många andra val här nere på farmen. Dessutom regnar det ute! Det är verkligen en utmaning för mej då jag lätt blir uttråkad och vill sticka iväg och hitta på något. Eller vänta förresten, vem var det nu som blev uttråkad snabbt? Jag eller L? 

Hursomhelst, jag har precis dragit in en liten motstridig buse efter vad jag ansåg vara mer än tillräcklig tid i regnet. L höll knappast med.. Jag måste verkligen skaffa ordentliga regn och vädertåliga kläder åt honom, för barn älskar ju att vara ute oavsett väderlek. Iallafall L!

Nu är det snart middagsdags, vi ska ner till C:s föräldrar igen. De vill så gärna träffa L varje tillfälle de kan och jag har inte hjärta att säga att jag (ibland) hellre lagar mat hemma. Vi är ju trots allt inte här särskilt mycket längre, fast de nästkommande månaderna kommer det bli oftare igen då C vill ha farmen och kossorna i toppskick när B köper dem i början på juni. 

Nu kom C in genom dörren till L:s förtjusning, mamma blir nämligen rätt tråkig efter en hel dag ;)




Långtråkig morsa?




L multitaskar med målarbok och lastbil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar