söndag 8 april 2012

Easter Sunday



Godmorgon från soffan säger jag! Sitter här med en kopp kaffe och njuter av lugn och ro då C är ute och jobbar på farmen och L är nere hos farmor - riktig morgonlyx är vad jag kallar det! Annars är ju morgnarna sällan särskilt rofyllda, det gäller för det mesta att försöka göra sej i ordning så fort det bara går efter att frukosten är undanplockad för att sedan ta med sej L ut.

L älskar att vara med pappa ute på farmen, det bara lyser i ögonen på honom när de far iväg på fyrhjulingen eller motorcykeln. Jag önskar att jag hade haft kameran med mej igårkväll när hela familjen klämde ihop sej på fyrhjulingen och åkte ner till C:s föräldrar för middag. Solen höll precis på att gå ner över kohagarna där kossorna betade och ja, det var riktigt vackert!

Känns lite vemodigt att vi bara har 2 månader kvar här innan kossorna säljs och en annan familj flyttar in i vårt hus som vi renoverade medan L låg i min mage. C:s föräldrar flyttar tillbaka upp till New Plymouth på norra halvön, där dom bodde innan dom flyttade hit och vi... ja vad händer egentligen med oss? C kommer såklart att åka ner hit nån eller ett par gånger i månaden för att se över farmen men det huvudsakliga ansvaret för djuren kommer att vara borta. Och vi kommer inte längre ha något hus här. Istället kommer vi att satsa allt på att försöka få vårt hus i Queenstown sålt så snabbt som möjligt, och sen hoppas jag på att vi sitter på ett flyg till Sverige nån gång under senhösten..

1 kommentar:

  1. Det är bara kossorna som ska säljas i juni, farmen behåller vi ett tag till :)Vi saknar dej med brorsan, det är tomt här utan dej!

    SvaraRadera