måndag 30 april 2012

Hemma i värmen..

..igen efter en liten utflykt med plutten! Nu har iallafall jag fått tillräckligt med frisk luft för idag.. sitter här med alldeles rosiga kinder efter den isande vinden. Lille L gick det dock ingen nöd på, bylsade på honom så mycket kläder jag kunde och så struntade vi i hjälmen (inte alls bra) till förmån för en varm mössa. Måste komma ihåg att ta med hans tunna mössa tillbaka nerifrån farmen, så att både mössa och hjälm går på!

Annars har den här dagen gått till att betala en himlans massa räkningar och fixat lite till här hemma. Vår interneträkning har hittills kostat lika mycket per månad som jag gissar att bredband i sverige kostar under ett helt år. Där ligger dom helt klart efter, kiwisarna. Men nu är det äntligen slut på våra skyhöga interneträkningar, har hittat ett företag som har fast pris för obegränsat med data (högst ovanligt här!). Fortfarande snordyrt jämfört med Sverige, men helt klart bättre än det vi hade innan. 

Snart kommer mina älsklingar hem från mataffären, blir spännande att se vad dom hittat på åt oss till middag! C ringde nyss och frågade på vilken hylla chorizon finns, han ville nämligen att jag skulle baka savoury muffins till ikväll.. gulle :) 

Wakatipu Lake


Plockade fram dunjackan förra veckan, helt klart ett vintertecken!



En av mina och L:s favoritgrejer är att hitta närmsta brygga...



...ta med oss en näve småsten, slå oss ner på bryggan



... och "plums!" Sen åker dom i en efter en..



Sen rullar vi hem igen! Kvasten fungerar som en turbomotor :)

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte om du har fått riktigt många kommentare av mig i detta inlägg, det gick inte riktigt att kommentera ifrån mobilen så vet inte om jag fick skickat många eller inga ;), så sista gången gillt :). Jag blir riktigt glad att du alltid svarar på kommentarerna det blir alltid mycket rolgiare att kommentera. Det ser väldigt kallt ut på bilderna men också riktigt mysigt, kallt och riktigt fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Det här var den första kommentaren i detta inlägg! Vad glad jag blir att mina svar uppskattas, blir ju så himla glad själv när det ramlar in en kommentar eller två!! Mysfaktorn är helt klart hög när vintern närmar sej, fast jag föredrar höst, vår och allra helst SOMMAR... :)

    SvaraRadera
  3. Ok vad bra :) Sommar är också det bästa, men om man inte har vinter så kommer man inte njuta lika mycket av sommaren när den väl är här, iaf så jag tänker när det är kalla dagar ;)

    SvaraRadera