måndag 6 augusti 2012

Bröllopstankar

Det här med bröllop är nog lite samma sak som med att skaffa barn, det kommer aldrig nån perfekt tidpunkt i livet. Det är nog bara att sätta ett datum (för bröllop alltså, barn är ju uppenbarligen lite mera krångligt) och sen planera livet runtomkring.

Grejen med att gifta sej med någon från andra sidan jordklotet är att det inte kan bli riktigt så där spontant och enkelt som jag helst skulle velat, gifter vi oss i Sverige så måste vi ge gäster i NZ minst ett års förvarning för att dom ska ha nån möjlighet att komma. Hela jag känner motstånd till att bestämma nåt så långt i förväg, hur ska jag veta hur saker o ting ser ut i vårt liv om ETT HELT ÅR?? Herregud jag vet ju knappt var vi bor om en vecka!

Men som sagt, kanske är det nån mening med att faktiskt bestämma sej för det här, sätta ett datum och boka lokal. Annars tror jag nämligen att vårt bröllop aldrig kommer bli av... Mitt drömbröllop skulle ske på Gotland, i det här lilla ytterst enkla men väldigt vackra fiskekapellet precis invid havet:









Festen och övernattning skulle sen ske här på det här pensionatet längst ute på en udde, inte långt ifrån kapellet:








Det var mitt drömbröllop det. Verkligheten blir nog en annan men det är härligt att få drömma lite!

1 kommentar:

  1. Oj, väldigt fint drömbröllop! Tror att det är som du säger, bara att välja ett datum och en plats och köra på det. Vi var förlovade i nästan ett år och hade hundra och en planer innan vi fick nog och bara bestämde en plats och ett datum fyra månader senare och bara gjorde det.

    SvaraRadera