onsdag 29 augusti 2012

Välkommen tillbaka kamera!

Åh idag kom äntligen min kameraladdare med posten - gissa om jag saknat att kunna ha med mej min lilla kamera i fickan eller handväskan. Min stora kamera tar visserligen grymma bilder men är så stor att jag sällan orkar släpa med mej den. Och har jag den med mej är det lite av ett projekt varje gång man vill ta en bild, upp ur väskan, av med linsskydd och så ställa in rätt inställningar. Det är inte gärna nåt man gör för en enstaka bild! Eller när jag är själv med L för den delen, jag står inte gärna med en systemkamera i handen när han springer iväg åt andra hållet eller råka snubbla på något. Men nu har jag alltså äntligen möjlighet att kunna fota med min lilla kamera igen!

Jag och L har haft en supermysig dag och trots min förkylning har vi njutit av att vara ute mer än vanligt. Det har varit så fint väder hela dagen så jag har bara inte kunnat ligga inne! Imorse stack vi in till stan och köpte en tidig fars dag present åt C, han har stora revor i typ alla sina byxor så vi kom hem med två par jeans och ett par casual chinos. Byxor är ju skitsvårt att köpa till nån annan men förhoppningsvis passar åtminstone 1 av 3! Innan vi åkte hemåt så matade vi ankor och hängde i lekparken lagom länge så att jag hann dricka en latte från caféet brevid :)

Medan L sov i bilen körde jag omkring och uträttade lite ärenden, sen åkte vi hem och åt lunch. Tvättade o grejade lite och sen tog vi bilen till Frankton Beach för en cykeltur! C har varit nere på farmen hela dagen men kom hem lagom till middagsdags, det blev indisk mat då vi alla var alldeles för hungriga och trötta för att orka laga nånting. Nu ligger jag dock här med världens magknip och önskar att jag inte ätit så mycket! Aja, det är lätt att vara efterklok ;)


Bilder från Frankton Beach nu i eftermiddags:











2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, och skönt att du har fått tillbaka sin kamerasladd :) låter som en härlig dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vi hade verkligen en härlig dag :) Och så roligt att kunna ta bilder igen så jag kan dela med mej annat än text!

      Radera