måndag 27 augusti 2012

Händelserik förmiddag

Har hunnit med mer än vanligt den här förmiddagen, vaknade piggare idag så behövde inte ställa in varken playdate eller promenad! Vaknade vid halv sju och kände mej faktiskt utvilad trots att jag var uppe en timme i natt och drack varmt cirtonvatten med halstabletter i (verkar som det hjälpte för halsontet var faktiskt borta imorse!) och smörjde in näsan med vicks mentolbalsam för att kunna andas någorlunda. Vågar och vill inte ta några värktabletter i onödan nu när jag är gravid, och tillochmed nässpray har ju varningstext för gravida så man får helt enkelt försöka klara sej med naturliga grejer. Inte lika effektfullt såklart men garanterat mer safe för bebben i magen :)

Vid 10 åkte jag och L ner till Starbucks för att möta S och N, vi var för ovanlighetens skull nästan 10 minuter tidiga tack vare att allt flöt på bra. Tyvärr var läget det omvända för stackars S som skickade ett stressat sms 10 minuter över 10 om att N vägrade att låta sej spännas fast i vagnen men att de var på väg. När jag och L så gott som fikat färdigt dök de upp och vi kunde sitta ner och prata några minuter innan L tyckte att det var dags att dra vidare till Plunket... Ingen rast ingen ro för S som dessutom är gravid i 6:e månaden och trött så det räcker, jag tyckte så himla synd om henne! Det slog mej att två-årstrots och gravidkrämpor förmodligen är precis vad jag har farmför mej...

Vi tog med oss barnen till Plunket en stund men det var ingen hit idag, N ville bara hem. L var nöjd och glad men så sov han också bra hela natten, det gör verkligen skillnad. När de små liven är trötta finns det verkligen ingen quick-fix, det har jag fått erfara flera gånger... Vi sa hejdå och så gasade jag uppför backarna och hem för att lämna över L till C, snabbt byta om till träningskläder och så iväg för att möta upp T. Svängde in på McDonalds drive thru och köpte en kyckling wrap som jag åt i bilen när jag kom fram medans T åt sin sushi :) Önskar att det fanns bättre hälsosammare alternativ att välja på men när man har ont om tid tid så är McDonalds nära på det enda alternativet i Queenstown. Alla caféer är fulla runt lunch och att beställa sallad, sushi eller en smörgås som man inte vet hur länge de har legat är ju inte heller nåt bra alternativ som gravid!

Det blev en snabb och ganska kylig promenad även om vi snart fick upp värmen innan T åkte vidare till hennes nästa gruppträningsklass (hon är PT och tränar sina klienter i grupp). När hon precis kört iväg och jag sätter mej i min bil, lägger i backen så upptäcker jag att jag sitter fast och hjulen bara spinner i sanden! Av gammal vana så hade jag parkerat bilen lika långt fram som jag vanligtsvis gör med vår fyrhjulsdrivna Dodge... Det gick inge vidare! Ringde C i lite halvt panik och bad honom komma och rädda mej haha.

Men innan C hann fram så stannade två snälla gubbar som bodde i närheten sina bilar och plockade fram både spadar och rep ur bakskuffen, tydligt hände samma sak rätt ofta... De lyckades dra upp mej och visserligen ha sönder backluckan så att den inte gick att stänga sen men jag var glad ändå. Och backluckan fixade min älskling när vi kom hem så det blev ett happy ending tills slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar