måndag 20 augusti 2012

Glenorchy

Idag tog vi med oss J och S ut till Glenorchy för en fika. En biltur som jag ångrar så här i efterhand för fy vad jag mår illa nu! Körde på vägen ut så då funkade de slingriga vägarna okej, men hem satt jag inklämd i baksätet och försökte underhålla L som krävde konstant uppmärksamhet. Att titta och förklara allt han pekade på, plus försöka leta rätt på diverse snacks och dryck för att hålla honom nöjd bidrog inte till att jag mådde bättre direkt.. Men nu är vi som tur är hemma igen :) 

Laddar för en eventuell resa ner till farmen imorgonbitti, C ska ner och se över en damm som håller på att byggas på farmen och jag har sagt till E att jag och L ska försöka hänga med för ett catch up och play date med våra små grabbar. Jag saknar henne och vi har inte setts sen vi flyttade från farmen så det vore verkligen kul, men bilresan på tre timmar... hmmm. Fast det känns lite som om det här är ett perfekt tillfälle, dom är lediga imorgon och jag har inget annat viktigt inplanerat. 

Ska snöra på mej promenadskorna nu och gå ut med L, lite frisk luft borde förhoppnigsvis råda bot på mitt illamående?


Ett "picture perfect" Glenorchy:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar