onsdag 8 augusti 2012

Kräksjuka!

Åh nej, L har åkt på kräksjuka och vi har med andra ord spenderat natten med att torka spyor och byta sängkläder. Jag borde ha förstått att nånting var fel när L omöjligt kunde komma till ro efter att han vaknat vid midnatt. Istället blev jag mest irriterad, jag tappar väldigt sällan tålamodet men i natt var jag nära. Ingenting dög nämligen, han ville upp i våran säng, ner igen, in på sitt rum, ut igen, in vardagsrummet, dricka mjölk, spela iPad(!!) och jag vet inte vad. Efter nära två timmars gnäll var vi skapligt trötta. Och då börjar han kräkas. Stackars liten. Och korkade mamma som inte fattade!

Jag tror vi har sovit max 3 timmar inatt. Är väldigt tacksam över att både jag och C är hemma i dag, vi får turas om att ta hand om L och vila. Förhoppningsvis så får L behålla det lilla han har i magen nu och så hoppas jag förstås att jag o C slipper bli sjuka. Just nu känner jag mej sådär faktiskt. Vet inte om det beror på att jag känner en svag kräklukt överallt eller om det är riktigt illamående.

Det lär bli en spännande dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar