lördag 25 augusti 2012

Konsten att njuta av de små sakerna

Jag är så otroligt tacksam och glad för min fina lilla familj! Och efter en vecka med fullt hus så är det väldigt skönt att bara vara vi tre (fyra med lille plutten i magen!) igen. Det blev thai-takeaway till middag precis som jag önskade. Jag beställde min favorit mixade grönsaker, tofu och biff - så himla gott! Och med fullkornsris till blev det ju faktiskt en helt okej och nyttig middag.

Jag är väldigt trött på flottig och mastig mat efter en vecka med lite väl mycket onyttigt... Men det blir lätt så när man har gäster som vill testa alla Queenstowns specialiteter som Winnies Pizza, Ferg Burger och den lokala Indiska restaurangen innan de åker hem! Men som sagt, nu är det bara vi igen och jag välkomnar våra hälsosammare vanor igen :) Promenader har jag varit duktig med men jag måste få in lite mer styrka också för att inte få ont i ryggen nu när magen växer. Min energi börjar komma tillbaka mer och mer vilket känns skönt!

Fast frågan är om det blir nåt gymkort, jag är faktiskt inte det minsta sugen på att stänga in mej i en svettig lokal och lyfta vikter med massa testosteronstinna killar. Det är nåt som händer med mej när jag är gravid och det kanske låter konstigt men jag blir väldigt beskyddande över min kropp, inte att jag på nåt sätt skäms över den eller så. Nejdå jag är stolt och kan tycka att vissa delar tom förändras till det bättre men är det en sak jag inte pallar så är det blickar från killar! Känner för att fräsa nåt i stil med "sluta stirra era snuskar, "i´m taken!!". Haha måste ju ha nåt att göra med natures law eller vad tror ni?

Nä nu är det badtajm för L så att jag och C kan mysa framför en film :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar