onsdag 15 augusti 2012

Ny dag!

Den här dagen känns redan som att den kommer flyta på bättre. Både jag och L tog sovmorgon till åtta vilket var såå skönt. C däremot fick för sej att gå upp tio i sex efter att jag bad honom värma en flaska mjölk åt L som vaknat och var allt annat än lugn och harmonisk, C kunde "omöjligt sova" efter det. Då hade jag redan varit uppe två gånger under natten...

Med småbarn får man lägga alla sina sov-nojor åt sidan och helt enkelt sova när det är möjligt. Man kan knappast ligga kvar i sängen och låta sitt barn gråta i andra rummet bara för att man själv har svårt att somna om när man varit upp. Innan jag fick barn så tyckte jag inte att det fanns nåt värre än att bli väckt när jag somnat, jag kunde bli så jäkla arg (att det var löjligt), vilket såklart inte hjälpte mej att somna om. Nu däremot, sover jag när jag kan! Min kropp har liksom ställt om sej och vet att ta vad den behöver. Men visst är det underbart när man får en hel natts sömn, även om det inte händer särskilt ofta :)

Nu ska jag röja undan lite här och sen hoppa in i duschen. Vid elva har jag en powerwalk-dejt med en vän jag inte sett på länge, det ser jag fram emot! Att träffas och gå på promenad tillsammans istället för den vanliga fikan eller lunchen är helt klart underskattat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar