fredag 3 augusti 2012

Vad händer?

Ibland är det verkligen en gåta att förstå ens barns sömn! Varför de ibland sover hela natten och andra gånger (läs: sen vi kom hem) vaknar tjugoelva gånger och inte vill somna om. Anledningarna är förmodligen lika många som antal gånger han vaknar så det är lika bra att jag slutar gissa!

Men något jag kommit fram till att L behöver en riktig säng, inte för att han på nåt sätt ogillar sin spjälsäng eller växt ur den men av den enkla anledningen att jag skulle få plats bättre i en vanlig säng... Det nya är nämligen att han helst vill ha mej brevid sej när han somnar men att han ska sova hela natten i vår säng är inget jag vill. Det räcker med att jag redan är lättväckt och att C snarkar och snor runt som om det vore krig i sömnen. 

Jag såg faktiskt en riktig drömsäng i form av en racerbil inne på Smith City för nån månad sen. Inte farligt dyr var den heller, kanske kan det bli en tidig två-årspresent för att få ro i vårt hus! Nu ska jag dricka upp mitt gröna té och hoppas på att det skakar liv i min trötta kropp.



Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar