lördag 18 augusti 2012

En dag i backen!

Träffade ju T och hennes barn igår och när hon föreslog att vi skulle hänga med dem upp till Coronet Peak idag tyckte vi det lät som en väldigt bra idé! Sagt och gjort, jag handlade en släde på The Warehouse igår och imorse packade vi in oss i bilen med full skidmundering, sen köpte vi varm choklad och smörgåsar i stan och åt på vägen upp - borde självklart ha fixat eget men vi hade knappt om tid som vanligt, det får bli nästa gång! För en nästa gång kommer det garanterat bli, L älskade att åka släde och vi vuxna hade hur mysigt som helst vi med. 

Jag blev sååå sugen på att åka skidor igen, jag som inte har skänkt åkningen en tanke hittills. Nästa år blir det förhoppningsvis ett säsongskort - jag och Tracy smidde planer om hur vi kan få ihop åkningen när barnen är på förskolan eller helt enkelt ha med oss männen och turas om att åka själva och dra barnen :)


Lite härliga vinterbilder från dagen


















2 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut :) Hur länge är det vintern varar hos er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under juni, juli, augsti och september brukar man säga att vintern pågår, även om det i September börjar bli behagliga vårtemeperaturer! NZ mått mätt får jag väl säga, vintern här kommer inte ens i närheten av den svenska! Mellan 0 och 6-7 plus ligger en vanlig NZ vinterdag i QT på :)

      Radera