fredag 31 augusti 2012

Daffodil Day

Idag är det Daffodil Day på Nya Zeeland, en dag anordnad av Cancer Förbundet för att samla in pengar för cancersjuka och forskning. Jag och L la en slant hos en insamlare utanför banken idag och L fick en ballong, något han blev väldigt glad över - vilket barn älskar inte ballonger?? När vi däremot gick in på banken och en manlig banktjänsteman klätt ut sej till en Daffodilblomma tyckte L att det var mindre kul. Jag skrattade medan L grät! Vilken syn vi måste ha varit... Skyndade mej att avklara mitt ärende så vi kunde rusa ut från banken och den läskiga mannen i blomkostym!

Sen bar det av till lekparken vid sjön där vi mötte upp S och lilla N. Ungarna lekte i nära två timmar tills de kollapsade av trötthet och det var hög tid att åka hem. Nu har L precis vaknat och vi sitter och väntar på att granntjejen ska komma över med sina två små tjejer för ännu en playdate. L har brist på killkompisar, alla jag känner har bara små flickor konstigt nog. Fast det gör ju inte särskilt mycket i den här åldern, lekkamrat som lekkamrat liksom!

På hans kalas kommer dock en liten kille, övriga tre är tjejer :) Sen blir det ett gäng vuxna också av blandad kompott! Nu ska jag göra lite té här då jag gissar att grannen snart dyker upp..



Framme vid lekparken och på gott humör igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar