lördag 1 september 2012

What to expect when you´re expecting



Alltså jäklar vilken bra film! Jag såg den igårkväll och skrattade och grät om vartannat! Annars när det är många kända ansikten i en film och olika livsöden så kan det lätt bli lite rörigt men här har ressigören lyckats väva ihop historierna på ett sånt sätt att det inte blev det minsta hoppigt. Jag är säkert bland de sista att se den här filmen, den gick ju på bio för länge sen men den har inte gått att ladda ner från nätet *sschh* förräns nu. Man fick se allas förlossningar i slutet och en av kvinnorna födde med kejsarsnitt, det tyckte jag var mest rörande då det gav flashbacks till när L kom till världen... Älskade unge, jag minns hans första skrik som det var igår!

Ligger i sängen med en uppäten portion gröt och en kopp grönt te brevid mej och laddar för att gå upp och börja städa inför visningarna vi har i helgen. En idag vid kvart i tolv och en imorgon vid elva. Känns så himla slöseri med tid, om nån vill köpa vårt hus är jag rätt säker på att de ringer dom upp mäklaren för en privat visninig istället för att komma på ett "Open Home". De som kommer till såna är mer nyfikna grannar...suck! Vi har iaf sagt till vår mäklare att detta är sista helgen vi har Open Homes på ett tag, alltid något att glädjas åt .

På söndag landar C:s mamma i Queenstown för att bo hos oss i två veckor. C och jag ska se till att utnyttja tillfället och smita ut då och då om kvällarna när L somnat för lite tid på tu man hand, nån mysig bio eller god middag på retaurang  med min älskling säger jag inte säga nej till! I övrigt måste jag sätta mej ner och skriva en to-do-lista för de närmsta veckorna, jag har så mycket småpyssel jag måste fixa inför L:s kalas, resan till Sverige, bröllopet etc. Det bästa är att få ner det på pränt, så att man ser svart på vitt vad man har att ta tag i! Här inspirerar storbloggaren Elaine, hon har en "måldagssekt" - kolla in vet ja!

1 kommentar:

  1. Visst va den filmen bra? Såg den igår kväll och den tog upp allt som kan hända vid en graviditet och förlossning. Väldigt passande film just nu :-)
    Sa till J efter filmen att: -kan det inte bara finnas en massa romantiska komedier att se, alltså sånna vi inte redan har sett? Behöver jag säga vilken blick jag fick tillbaka? Haha, vi har inte riktigt samma favvo-kategori när det kommer till film... Fast man blir bra på att kompromissa.

    Puss & kram till dig

    SvaraRadera