måndag 17 september 2012

Sjukstuga

Alltså det är verkligen inget slut på sjukdomarna just nu. Jag har ju haft ont i halsen i över en vecka nu (egentligen två, då det försvann i ett par dagar för att sen komma tillbaka ännu värre) och det blir inte bättre alls. Måste nog gå till läkaren snart tror jag för att kolla att det inte är nåt annat än vanligt förkylnings halsont.... Men värre är att nu har lille L blivit hängig också, snorar och är alldeles kraxig på rösten! När de små blir sjuka glömmer man direkt sitt eget mående, det tror jag alla föräldrar kan skriva under på?

Trots att vi inte känner oss 100 så gjorde vi en liten outing imorse, och tog gondolaliften upp till Skyline för en fika. Det ösregnade ute så det blev ingen promenad där uppe som vi tänkt, men kanske var det lika bra! Efter att L sovit middag och vi ätit lunch hemma satte jag med en latte framför datorn och fixade med bröllopsinbjudningarna. Nu är den engelska versionen klar, men innan jag beställer online ska jag höra med ett tryckeri i stan vad dom tar. Jag skulle nämligen vilja ha en annan färg än vad hemsidan jag tittat på erbjuder... Men det får bli imorgon! 

Nu är klockan halv fem och jag är hungrig....


Vi i Gondolan på väg upp till Skyline Caféet:


Lyckades fånga C på bild med öppna ögon (efter tre försök:)



Lille L däremot är alltid lika tacksam att fota! 



Och så jag! Dags att klippa mej snart kanske...



Min kaffe och en mörk chokladbit jag avnjöt efter lunch :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar