onsdag 19 september 2012

Babyboom i bloggvärlden

Jag följer regelbundet tre bloggar där "huvudpersonerna" just nu är gravida; Stina Lee, Spark i baken, och Miss Agda och nu är även Ebba gravid igen! För att inte tala om Hannah, Elaine och Spiderchick som ganska nyligen fått bebisar. Väldigt roligt såklart, men jag  minns när vi försökte bli gravida - då var det ibland jobbigt att läsa om all babylycka online... Jag försökte allt vad jag hade att inte fokusera så mycket, släppa pressen och allt det där men det var skitsvårt. Tankarna om en ev graviditet fanns där ständigt, hur mycket jag än försökte intala mej att jag minsann tänkte på annat. Särskilt tufft var det när man samtidigt läste om tjejer till höger och vänster som blev gravida hur lätt som helst (vad det verkade som)!

Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det här inlägget. Det är förmodligen en reflektion av hur tillvaron plötsligt kan förändras. Jag vill skicka en tanke till er läsare där ute som befinner sej i samma sits som vi gjorde för bara några månader sedan. En massa kärlek, hopp och pepp till er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar