söndag 2 september 2012

Lördagsmiddag

Från att ha köpt färdig pajdeg när jag skulle laga nån matpaj gör jag nu alltid min egen, det är ju busenkelt! Och igårkväll kände vi för nåt lite extra gott, jag kollade kylskåpet för vad som fanns hemma och kom fram till att en pizza med kyckling, räkor och champinjoner skulle gå att slänga ihop. Också så himla lätt och framförallt snabbt! 

Jag gjorde basen utan jäst, använde istället bakpulver och slapp på så sätt vänta på att degen skulle jäsa - allt var klart på mindre än en halvtimme! Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här, men kanske att alla ni som precis som jag inte är nån Nigella i köket men ändå tycker att det är ganska kul med matlagning - våga testa nåt ni inte gjort förut. Det kan bli superbra!



Pizzan blev en hit - jättegod och inte alls flottig som de man köper ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar