lördag 8 september 2012

Regn och Rusk

Sitter här med en lätt huvudvärk, - kanske är det vädret? Fast förmodligen mer att jag suttit och surfat runt bland olika bröllopssidor i ett par timmar och blivit alldeles snurrig på kuppen! Borde förresten ta och skapa lite olika kolumner här på bloggen, en flik skulle få helt klart heta BRÖLLOP 2013. Det kommer garanterat bli ett gäng inlägg under den rubriken de närmsta månaderna...

Hitills så har jag detta fixat:

  • Gästlista skriven
  • Kyrka bokad
  • Festlokal bokad (mat och dryck plus enkel dukning inkl)
  • Boende för långväga gäster och "bröllopssvit" bokad

Har hittat men väntar på svar ang:

  • Präst
  • Sångerska till kyrkan
  • DJ till festen
  • Fotograf

Det är väl ganska okej för att vara 10 månader innan bröllopet? Vad mer kan vara bra att vara ute i extra god tid med? Tar gärna emot tips!


Några bilder från när jag, C och L var ute en sväng tidigare idag, 
innan regnet började ösa ned:






Ointressant uppdatering ang mitt borttappade örhänge: Jag gick igenom dammsugspåsen imorse (sjukt äckligt!) och hittade ploppen till min diamantörhänge, men alltså inte själva örhänget :( Kan inte låta bli att oroa mej för att jag inte gick igenom påsen och alla snuskiga dammtussar tillräckligt... Tänk om örhänget ligger däri nånstans! Fast chansen att de skulle hamna på samma ställe är nog liten. Förmodligen åkte ploppen först och örhänget senare...Dags att ge upp hoppet?

2 kommentarer:

  1. Jag har börjat drömma om att åka till New Zealand sen jag börjat läsa din blogg, det verkar vara så himla fint att döma av alla bilder! Jag har ju backpackat i australien i ett år för några år sedan och längtar ständigt tillbaks dit, men har aldrig haft nått jätte intresse av grannlandet...men nu är det dit jag sitter och dagdrömmer om att resa till istället! :D Synd att det ska vara så himla långt bara.

    SvaraRadera
  2. Det ÄR helt fantastiskt vackert i Nya Zeeland, jag har nog inte träffat någon som inte blivit förälskad i det här landet! Så har du möjlighet, res hit! Men som du säger, det är himla synd att det ska ligga så förbaskat långt bort... Annars hade jag nog kunnat vara lycklig här forever tror jag.

    SvaraRadera