måndag 24 september 2012

Biljetter bokade

På torsdag flyger vi upp till Auckland tillsammans med C:s syster för att sen köra cirka 4 timmar ner till New Plymouth där begravningen äger rum dagen efter. Återstår att se hur L grejar bilfärden, vi lär få stanna en del gissar jag. Men samtidigt är det ju ingenting jämfört med alla timmar vi ska sitta instängda på ett flygplan i februari! Jag börjar förresten bli lite orolig över att vi flyger alldeles för sent och hur jag egentligen kommer att må by then... Det är ändå bara 6 veckor före beräknad nedkomst av vår lilla bebis. Men vi har full försäkring och kan därmed ändra datumen om det skulle behövas.

Men för att återgå till nutid så stannar vi på norra halvön tillochmed tisdag då vi flyger hem igen. Vi lämnar antagligen New Plymouth på söndagen och kör upp till The Mount där C har vänner han vill träffa. Sen kör vi vidare upp till Auckland på måndagen och sover där sista natten. Ser fram emot de sista dagarna, tror det kan bli rätt mysigt att komma bort lite även om huvudanledningen att vi åker såklart är tråkig.

Måste ner på stan imorgon och hitta nåt att ha på mej på fredagen, testade lite grejer här hemma ikväll men inget känns helt 100. Vill känna mej bekväm och lagom uppklädd, ingen klänning eller högklackat - det funkar inte med L som jag med all säkerhet kommer behöva springa omkring efter. Tänk förresten om vi kunde lyckas få honom att sova i vagnen under själva cermeonin, det vore ultimat! Men har svårt att tro att det skulle klaffa så bra...

Night Night

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara tipsa...har du kollat att det är ok att du flyger så sent? De allra flesta bolag låter en inte flyga efter v.32, och de som låter dig flyga till v.36 brukar ofta ha 4 timmar som maxgräns! Jag mådde hur bra som helst, men det hjälpte inte. Ville bara tipsa så du hinner ändra om det skulle vara så! :-) Grattis till fina lilla bebben i magen förresten! //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Nu har jag emailat resebyrån för att dubbelkolla då jag kommer att vara i vecka 34 när jag flyger. Jag tror du har helt rätt för när jag tänker tillbaks så flög jag den sista veckan det var tillåtet med L i magen, och det var två veckor tidigare än vad vi nu bokat.... Får se vad dom säger, vill ju verkligen inte bli stoppad på flygplatsen och inte komma hem alls!

      Radera