måndag 10 september 2012

Hej gym!

Idag åkte jag till gymmet för första gången på länge. Har inte varit där sen innan Australien tror jag. Därmed var det även mitt första pass på gymmet som gravid. Döm om min förvåning när jag kände mej starkare än på länge och faktiskt anade en del muskler i spegeln! Jag har ju kört styrka hemma (korta och inte särskilt tunga pass cirka 3 gånger i veckan) med mina hantlar, bosu och matta men inte trodde jag att det givit nåt större resultat men det har det bevisligen. Kul, nu blev jag lite taggad igen att joina gymmet.

Borde verkligen passa på nu i andra trimestern då illamåendet äntligen är borta och energin kommit tillbaka! Vet ju att det kommer vara värt det i form av en starkare kropp som kommer att orka mer även när jag blir tyngre, och som återhämtar sej snabbare efter graviditeten. Det är ändå en väldig påfrestning för kroppen att växa och bära ett barn i nio månader! Jag minns hur svag jag kände mej precis efter att jag fått Lewis, och då tränade jag ändå hela graviditeten..

Nu med en liten sprallig tvååring hemma har jag såklart inte lika mycket tid för mej själv men jag känner att här är det viktigt att jag prioriterar mej själv för en gångs skull! Inte blir lat och struntar i träningen för att det är enklast så, för den ger ju mej så mycket energi - både kroppsligt och själsligt!



Vardagsmotion får jag så det räcker och blir över med L:s och mina promenader, men mitt mål är att även ta mej iväg till gymmet 1-2 ggr i veckan från och med nu och så länge det känns bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar