onsdag 19 september 2012

En lugn kväll

Ikväll blir det tidigt i säng för mej. Måste vara all den friska luft jag andats in idag, jag kommer sova såå gott i natt! Om L inte vaknar vill säga :) Det blev en rask promenad på en timme med T, hon är en av de få jag får upp flåset med när vi går. Kanske för att vi båda är lika långa och därmed tar lååånga steg! Fast just nu blir jag andfådd lättare än vanligt så det krävs iof inte så mycket för att jag ska flåsa ;)

Nä ska krypa ner med en bok i sängen tror jag.. Beställde hem en hög pockets from Adlibris för inte så länge sen och lyckades med att välja den ena hemskare än den andra. Först läste jag "Varför gråter inte Emma?" som jag grät mej igenom, och nu har jag börjat med "Jag älskar dig inte" som får mej att både må illa och avsky allt vad män heter (för en stund). Vågar nästan inte erkänna att den tredje boken jag valde handlar om Diskoteksbranden i Göteborg. Förstår inte riktigt hur jag tänkte när jag klickade hem de här titlarna. Eller jo det vet jag visst, jag ville ha nåt som berörde. Var så trött på alla ytliga chiclit som inte ger dugg och man ändå aldrig minns. Så nu ligger jag alltså och snörvlar mej själv till sömns varje kväll istället...

Vad läser ni helst? Lättsmält, fakta, deckare eller nåt helt annat?

God Natt


2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst dem själv, men dem låter inspirerande eller vad man ska säga, lite hemska men ändå bra. Jag läser allt möjligt men helst på engelska om boken är engelsk och på svenska om den är svensk. Men har läst twilight, the hunger games triologin (vet inte riktigt vad dem går under ;p) och så deckare och lite självbiografi. lite av det mesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bra och väldigt fängslande, grejen är bara att jag alltid lever mej in i både filmer och böcker så himla mycket att det blir jobbigt att läsa och se sånt som är nattsvart och sorgligt. Samtidigt kan jag inte låta bli när jag väl börjat, vill ju veta vad som händer i slutet! Jag håller med dej om att det alltid är bättre att läsa böcker på orginalspråket, det flyter bäst då. Låter ofta konstigt när texter blivit direkt översatta!

      Radera