fredag 14 september 2012

Pre-Party

Har förberett en del inför L:s kalas imorgon, det kommer inte bli nåt stort party men vill ju ändå ha lite gott att bjuda på för de som kommer. Det funkar lite annorlunda här, i Sverige är ju tårta, kaffe och bullar standard när det vankas kalas. Väldigt mycket enklare tycker jag, här är mousserande vin och snittar för de vuxna så gott som standard. Utöver tårtan för barnen alltså. I år har jag valt att göra minicupcakes istället för tårta, får se hur dom blir! 

Har förberett filosnittar med spenat och fetaoströra i som just nu står i frysen. Imorgon ska jag göra några minimatmuffins som jag hoppas både vuxna och barn gillar, sen ställer jag nog en skål tortillachips och hemmagjord dip på bordet. Och så cupcakesen då! Vi kommer säkert ha mat över så det räcker i en vecka efteråt haha... Men hellre det än att ha för lite att bjuda på :)

C:s mamma flyger hem imorgonbitti men vädret ser inge vidare ut och det är inte ovanligt att flygplatsen stängs i Queenstown då planen lätt får problem att landa bland alla bergen vid dåligt väder. Hoppas verkligen inte, både för hennes och våran skull! A ska nämligen på 60-årsfest hemma i New Plymouth, och jag och C - vi behöver vårt hus för oss själva igen. 


Några bilder från min och L:s lilla promenix idag:


Vi körde i motsatt håll från de regntunga molnen och hamnade tillslut i Frankton



Där det faktiskt tittade fram lite sol emellanåt och var riktigt behagligt!



L roade sej som vanligt



Medans mamma satt och tog det lugnt på beachen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar