fredag 14 september 2012

Bara jag och L

Gud så skönt, idag är det bara jag och L hemma större delen av dagen. C och hans mamma har nämligen kört ner till Gore (2 timmars bilfärd från Queenstown) för att träffa vår revisor och gå igenom årets alla accounts och GST. Jag kan inte tänka mej nåt tråkigare så är så glad att jag hade L som anledning att stanna hemma. Däremot så lämnar C:s mamma över allt till mej från och med nästa månad, så då måste jag "step up my game" även om siffror är något jag helst undviker att fördjupa mej i mer än nödvändigt.

Jag lät C sova hela natten då jag visste att han skulle köra långt och behövde ha en klar skalle idag. Själv däremot var jag uppe tre gånger till L tror jag och hade så ont i halsen och huvudvärk varje gång jag vaknade vilket gjorde det svårt att somna om.. Kände mej allt annat än utvilad imorse när jag vaknade! När jag sitter i soffan med dunkande huvud och svullna ögon så kvittrar plötsligt C:s mamma med världens entusiasm; "Sooo tell me Emma, how´s the wedding planning going?". Jag blev så ställd att jag bara sa: "Bröllop??? Det är det sista jag tänker på just nu! Det enda jag vill är att bli frisk faktiskt..."

Och nu grämer jag mej så över den kommentaren. Jag fattar inte att jag alltid fungerar så, får dåligt samvete direkt om jag tror att jag förnärmat eller trampat någon på tårna. Men själv sväljer jag den ena idiotiska kommentaren efter den andra utan att säga ett knyst. Fastän jag förmodligen skulle må bättre ibland av att säga ifrån! Men när jag väl gör det så kommer alltid det dåliga samvetet krypandes och jag tänker var det verkligen värt det?

Men nu ska jag släppa mina löjliga "worries" och gå vidare med min dag! Det ska regna i eftermiddag vilket passar utmärkt då jag har en del bakning att fixa för morgondagen men innan regnet kommer ska jag ta med mej L ut en sväng. Blir nog en tur ner och mata änderna och kanske en liten cykeltur. Hörs senare!

2 kommentarer:

  1. Svärmödrar är knepiga, det känns alltid som att man måste sköta sig till sitt yttersta runt dem. Tycker jag i alla fall. Jag är precis likadan som du, får riktigt dåligt samvete och går och grämer mig över det hur länge som helst. INTE kul, och verkligen in te nödvändigt...för är det nåt jag lärt mig så är det att jag oftast överdriver allt sådant och att det faktiskt inte alls var så allvarligt som jag trodde. Folk har mer skinn på näsan än vad man tror. :) Det är inte hela världen när man ibland kanske säger lite för mycket för omväxlings skull. ;) Kram! /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord, jag tror du har helt rätt! Ofta gör man nog det större än vad det är! Men knepigt nog är det ofta de okänsligaste personerna som även är de mest lättstötta när de gäller grejer riktade till dem... Men kanske behöver även de smaka på sin egen medicin ibland ;) Kramar

      Radera