tisdag 25 september 2012

För sent att flyga?

Sitter och väntar på ett samtal tillbaka från en resebyrå ang ett definitivt svar om hur sent i graviditeten jag kan flyga. Som det är nu är vi bokade då jag är i vecka 34. För sent menar vissa men budet jag fick från tjejen på resebyrån då jag bokade vara att Quantas tillåter gravida att flyga upp till v. 36 om de inte har några komplikationer. Men nu är frågan om det gäller alla sträckor?

Har nämligen för mej att sist jag flög med L i magen var det den sista tillåtna veckan som jag kunde få försäkring för, och det var i vecka 32-33. Känns lite nervöst just nu måste jag erkänna. Hoppas dom ringer tillbaka snart!

Annars är det shopping (billig sådan!) inför fredag som står på schemat. Tänker inte köpa något bara för den dagen utan om jag ska slå till på ett par skor ska det vara några jag kan ha sen i vår/sommar. Måste verkligen hålla i slantarna, farmen har en massa utgifter just nu och inte blir det bättre av allt detta resande framöver. Hade vi vetat att vi skulle bli tvugna att flyga upp till New Plymouth redan nu hade vi förmodligen inte bokat biljetter för jul utan firat hemma istället.

Men som sagt, livet är oförutsägbart och vissa saker kan man inte planera för. Känns så tråkigt att vi aldrig fick chans att träffa C:s lilla farmor igen, vi som hade tänkt hälsa på henne vid jul. Sist vi var där hade vi med oss L som fick sitta i hennes knä, minns att L såg så stor ut i hennes famn. Vi fick ett jättefint kort på dem två tillsammans där L tittar upp på sin gammelfarmor med ett stort leende.

Det är ett verkligen ett vackert minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar