lördag 29 september 2012

Mys på motellet

Tänkte skriva "hotellmys" som rubrik först men det är ju faktsikt ett motell vi bor på, och genast lät det sunkigt istället för mysigt haha. Idag har vi varit på ett jättehäftigt zoo här i New Plymouth, det var Delwyn som tog med oss dit. Fru till en av C:s gamla barndomskompisar, de har två killar som är 10 och 11. Den äldre av dem, Jayd blev L hur förtjust som helst i och plötsligt betydde jag och C ingenting längre. Det var bara Jayd som gällde för hela slanten! Så himla gulligt!

Jag märker det ofta nu, hur L börjar bli mer självständig och ty sej till andra vuxna och barn. Det är så roligt att se! Jag känner och vet att den trygghet vi alltid gett honom nu börjar visa sej i självständighet. Mitt mammahjärta sväller lite av stolthet vid varje nytt steg vi når! Senast idag pratade jag och C om hur kolossalt mycket man kan älska sitt barn, det är nästan lite svårt att greppa ibland... 

Och tänk att vi om mindre än 6 månader kommer att ha en till att ösa kärlek över! Det är också svårt att förstå ibland. Känner mej så lycklig för att vi får uppleva det här en gång till, vägen hit var ju lite krokig och jag fick känna på hur det är det är att längta och önska så att det nästan gör ont! Något som gjort mej väldigt ödmjuk och tacksam över att vara gravid igen. 



Nu måste vi fixa iordning oss här, ska iväg och grilla hemma hos C:s morbror. Det har varit riktigt varmt och skönt hela dagen men måste nog sätta på mej nåt varmt för kvällen, det finns inget värre än att frysa! Eller jo, svettas i för mycket kläder är nog nästan värre men bäst är ju att känna sej alldeles "lagom" eller hur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar