torsdag 20 september 2012

Vill ha svensk frukost!

Åh vad jag längtar efter en riktigt svensk frukost med härligt grovt bröd, svenska goda pålägg och filmjölk! Frukost här är inte alls samma sak. Hur jag än försöker hitta nyttigt mörkt bröd så är det aldrig tillräckligt grovt, urvalet är i överlag så mycket mindre än i Sverige. Älskar att stå och välja bland (för mej) nya produkter i mejeridisken och brödhyllan när jag kommer hem. Att gå och handla de första gångerna är något av en höjdpunkt och något jag verkligen ser fram emot! Lite knäppt kanske... :)

Fast jag har nog alltid varit lite så, älskar att gå till mataffären i nya länder och klämma och känna på nya produkter. Ibland hittar man något som smakar över förväntan, fast rätt ofta händer de ju att man kommer hem med något som inte alls var vad man trodde... Men roligt är det!

Nån mer som delar mitt annorlunda intresse?



Min frukost idag; "mörkt" bröd, avocado, keso och kokt ägg och en latte till det
 - så svenskt som det kan bli i NZ!



L fick ett ljusare fullkornsbröd med smör, rökt lax (som han alltid äter upp först) och ett kokt ägg. Till det juice med vitamindroppar i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar