måndag 17 september 2012

Monday Morning

Ny vecka, nya tag! Den här veckan har jag bestämt mej för att bli klar med bröllopsinbjudningarna, det är så svårt tycker jag - finns så himla många fina! För att inte tala om hur många alternativ det finns; göra egna från scratch, köpa färdiga, gå in på tryckeri eller beställa online.

Jag har bestämt mej för det sistnämnda på en sida där man designar dem själv, det är smidigt och inte särskilt dyrt jämfört med att köpa färdiga paket. But still, det är inte lätt att välja! Plus att jag inte riktigt vet hur jag ska göra med all information jag vill ha med, vägbeskrivning, boende etc. Funderar på att hålla inbjudan så stilren som möjligt men sen ha en websida för all annan info och där gästerna kan svara om dom kommer eller inte. Men som sagt, då måste jag fixa en websida också.

Ni som har gift er, hur gjorde ni med inbjudningarna? Vad ska man ha med och vad kan man utelämna? Tacksam för tips!




De här tycker jag är fina....

2 kommentarer:

  1. Vi betalade faktiskt någon att designa inbjudan åt oss. För det var verkligen något jag ville ha på ett speciellt vis och inte kunde hitta något som passade oss på nätet. Var lätt värt det faktiskt(http://anhaltannika.blogspot.co.nz/2011/11/njure-till-salu.html, här kan du tom få se framsidan av inbjudan). Datum, tid, plats, kanske karta, ev info om övernattning? Hihi ej mitt specialområde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vilken häftig och personlig inbjudan - love it! Och tack för tipsen, jag gjorde nästan precis så men sparade kartan och övernattningsinfo till ett senare email till de som tackar ja :)

      Radera