söndag 30 september 2012

Bye New Plymouth

Idag lämnade vi New Plymouth, vi hade bestämt oss för att komma iväg hyfsat i tid men jag ville promt hinna med en sista morgonpromenad då jag visste att vi skulle sitta i bilen i flera timmar. Så ställde klockan extra tidigt (och då vi fick sommartid idag så kändes det) men åh vad det var värt det! 

Den där lilla stunden helt för mej själv på morgonen gör verkligen skillnad. Särskilt då vi sen vi lämnade Queenstown umgåtts med C:s släkt, bekanta och vänner hela dagarna - de tar på krafterna! 

Nu är vi i The Mount och har faktiskt bestämt oss för att stanna här även imorgon istället för att köra vidare till Auckland som vi först tänkt. Vi kör direkt härifrån till flygplatsen på tisdagmorgon istället. Nu är jag så trött att ögonen nästan går i kors... måste gå och tvätta mej innan jag somnar här i soffan!


I morse: 


New Plymouths härliga walkway



Har njutit av denna utsikt vid mina morgonpromenader varje dag sen vi kom till New Plymouth



Just imorse var det extra peaceful då jag var så gott som ensam längs havet



Hade dock sällskap av mamma i mobilen!



Vårt tillfälliga hem i New Plymouth



Lunchstopp på vår lilla roadtrip till The Mount. Hittade ett supermysigt lunchställe/fik i en liten stad mitt i ingenstans, precis brevid en stor lekpark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar