onsdag 15 augusti 2012

Dagarna bara försvinner

Alltså jag vet inte om jag är ovanligt ineffektiv eller om det faktiskt är mycket nu ett tag, hursomhelst försvinner mina dagar innan jag hinner blinka! Och sällan hinner jag till slutet av min menatala to-do lista...

Idag fick jag iallafall en hel massa pappersarbete gjort gällande farmen och nu är allt äntligen postat upp till New Plymouth där C:s mamma som är en fd revisor tar en sista koll på dem innan de skickas vidare.

Träffade T för en powerwalk vid lunch, och L fick följa med på sin cykel - det gick hur bra som helst. Sen på eftermiddagen bakade jag savoury muffins till en granne som just fått en liten bebis, jag minns hur himla mycket man uppskattar färdig mat/snacks med en nyfödd hemma. Att ställa sej vid spisen när hungern sätter in och liten vill ammas är det sista man har lust med! Förutom muffins till mamma fick den lilla tjejen en pyjamas, det är något man aldrig kan ha för många av :)

Nä nu ska jag ta hand om min egna lille kille här, det är baddags och sovtajm. Papan i huset är iväg och cyklar mountainbike med en kompis så ikväll får vi klara oss själva, annars vill L helst att vi båda läser för honom innan han somnar.. Får se om han godtar en förälder mindre ikväll ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar