fredag 17 augusti 2012

Fredagsmys och nya utmaningar

Jag och L har haft en hur mysig eftermiddag och kväll som helst! Först var det lite ofrivilligt men sen gjorde jag det bästa möjliga av det! C är iväg och kör cross i Cromwell och då vi har visningar i helgen hade jag hoppats på att vi skulle vara hemma o fixa i ordning huset tillsammans så att vi slipper panikstressa imorgonbitti i vanlig ordning. Men C hade som sagt andra planer och på ett sätt förstår jag honom, vem vill vara hemma o städa när man kan sticka iväg o köra cross med polare?

Hursomhelst efter lite surande från mitt håll vände jag på det och tog tillfället i akt att ha en mysig eftermiddag med L. Och det har vi verkligen haft! Först tog vi en riktig långpromenad på andra sidan sjön, lekte lite vid en lekplats och morsan körde lite snabba styrkeövningar (en lekplats kan användas till mycket!) innan vi vände tillbaka. Full fart på cykeln skulle det vara hela tiden så det blev minst sagt jobbigt för mej!

Sen käkade vi middag på en thairestaurang i Frankton, varför inte lyxa till det lite när det ändå är fredag :) Och jag slapp laga mat, double win! Sista stoppet innan vi åkte hem blev The Warehouse där vi kom ut med en släde för morgondagens trip upp till Coronet Peak, en liten batman motorcykel som L valde ut och ett kinderägg som vi delade på :) Godaste chokladen och alldeles lagom.

När jag sen kom hem och öppnade inkorgen på mailen har jag ett mail från en poteniell PT-klient som undrar om jag kan hjälpa henne. Det kommer att bli en utmaning men en bra sådan, fasiken vad roligt!



Trött men nöjd tjej efter vår långa promenad/joggingtur



Ikväll var en sådär sagolik vacker kväll som bara Queenstown kan bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar