onsdag 1 augusti 2012

Vårväder

Idag har Queenstown bjudit på väldigt milt vinterväder, det har kännts mer som vår faktiskt - härligt! Jag lyckades faktiskt gräva fram lite energi imorse och få undan en del måsten och då L inte ville sova middag som jag hoppats på tog vi bilen ut till Kelvin Heigths istället och gick/joggade/cyklade en långtur istället. 

Det gick hur bra som helst ena riktningen men när vi vände hemåt började L testa mej, körde ner i dikena och svängde tvärt när jag minst anade det. Hur kul som helst tyckte L! Distraktion är vid såna tillfällena det som funkar bäst, försökte först med aja baja och att förklara att han skulle göra sej illa och bli ledsen om han ramlade ner i diket men det var nog lite överkurs. 

Att prata om att vi skulle skynda oss till gungan i slutet av promenadstigen funkade bättre! Ökade tempot och sprang varje gång jag hade honom på rak kurs så att vi skulle komma fram nån gång och gissa om jag var glad när vår bil skymtade bakom sista kurvan...





Min älskade busunge!



Stannade en kort stund vid en brygga



Tack o lov för tröjor med luvor - de funkar utmärkt som en säkerhetslina!



Och gör att jag kan slappna av en halv sekund ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar