måndag 20 augusti 2012

Det här med att må illa...

...är ju nåt jag gjort en hel del på sistone och det är faktiskt inte bara åksjuka och magsjuka som jag lidit av, utan framförallt; morning sickness! Japp - jag är GRAVID!!! Går in i tionde veckan i övermorgon så det är fortfarande rätt tidigt men nu har vi berättat för närmsta familjen och vännerna så då känner jag att jag kan släppa nyheten även här :)

Får nästan nypa mej i armen för det händer så otroligt mycket just nu, kan knappt sova om nätterna! Bokade biljetter till Sverige igår, den 10:e februari bär det av och jag kommer att vara i vecka 34 då så det är 2 veckor senare än när jag var gravid med L och svor att jag aldrig skulle flyga höggravid igen... Men då flög jag själv också, förhoppningsvis så känns det bättre när C är med. Och med L lär vi ha fullt upp så jag hinner nog inte tänka så mycket på hur jag själv mår!

Har iaf en heltäckande försäkring som gäller redan nu och ända fram tills vi åker, så behöver vi flytta datumen av medicinska skäl så kan vi göra det utan någon kostnad. Det känns tryggt! En annan sak vi börjat planera lite smått för är faktiskt bröllop nästa sommar, kanske är jag galen som försöker pressa in både bebis, bröllop, dop(?) och 30-års firande under 6 månader...

Samtidigt så är det lite nu eller aldrig när vi faktiskt kommer att befinna oss i Sverige och C:s familj och släkt har redan börjat spara för att komma över om vi gifter oss. Jag tror inte att den chansen kommer att komma tillbaka, det gäller nog att ta den. Bestämma sej liksom.

2013 kommer bli händelsernas år helt enkelt!

14 kommentarer:

  1. Säger't igen: stort fett grattis! Och vad mycket roligt ni har på gång.

    SvaraRadera
  2. Åhhh, grattis!! Vad glad jag blev när jag läste om dina roliga nyheter, för jag vet ju hur mycket du längtat!
    Kram kram!
    J

    SvaraRadera
  3. Åååå vad roligt, Grattis grattis grattis äntligen :)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Hoppas att illamåendet klingar av snart. Din blogg är så härlig!

    SvaraRadera
  5. Hittade till din blogg för flera månader sedan men har aldrig kommenterat. Tycker det är roligt att läsa om ditt liv i NZ, jag var själv där som au-pair för snart 14 år sedan (usch vad tiden går snabbt)men jag var i Auckland. Vill bara önska dig ett stort grattis till bebisen i magen!

    SvaraRadera
  6. Jossan (Gammal klasskompis E3)21 augusti 2012 kl. 07:00

    Grattis Emma! Jättekul att höra! Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vilken härlig nyhet :)

    SvaraRadera
  8. TACK snälla ni, vad glad jag blir över alla grattishälsningar!

    SvaraRadera
  9. Yey! Så glad för din skull, var bara tvungen att säga det igen. :) Kram! /C

    SvaraRadera
  10. Åh grattis! Så skoj och så häftigt :) Vilket fantastiskt år ni har framför er. All lycka till er!
    /Karin

    SvaraRadera
  11. Grattis Emma! Vad roligt och spännande! :) Kram Hanna o Mange

    SvaraRadera
  12. Åh grattis, vad roligt och spännande!

    SvaraRadera
  13. Men åååh grattis vackra kusin! Så himla lycklig för eran skull och ser fram emot att träffa er nästa år! Hoppas du mår bra (illamåendet till trots) i din graviditet, massor av kramar Nathalie!

    SvaraRadera