tisdag 21 augusti 2012

Lättnad

Gissa om jag blir glad när jag loggar in och ser alla gratulationer, tack - vad gulliga ni är!! Måste säga att det är en stor lättnad att äntligen ha berättat om graviditeten även här på bloggen, nu kan jag skriva precis hur jag mår och vad jag tänker på igen - det är inte min grej att vara hemlighetsfull ;)

Har bestämt mej för att hänga med ner på farmen idag, det blir kul för L tror jag (minus bilresan då) och jag ser fram emot att träffa E! Hon och B planerar att gifta sej i december/januari så vi kommer kunna bolla lite idéer/nojor/funderingar med varann :)

Nu ska jag slänga i mej lite gröt och sen gå en kort promenad innan det är dags att fixa i ordning sej. Sen jag blev gravid måste jag äta direkt när jag vaknar, att gå promenad innan frukost finns inte på kartan! Att bli hungrig är förrsten något jag försöker undvika full stop, det får alltid illamåendet att bli så mycket värre. Små frekventa mål är det som funkar!

Fast jag tror faktiskt att illamåendet sakta börja försvinna lite och jag har inte så extrema carbs cravings som jag hade i början heller, det enda jag kunde äta var VITT bröd, VIT pasta, VITT ris osv. Typ sånt jag aldrig äter annars med andra ord, nyttiga grejer som sallad och frukt fick det att vända sej i magen på mej! Det börjar som tur är gå över haha.

1 kommentar:

  1. Skrev precis i andra inlägget men måste ju säga, vad roligt det ska bli att läsa om dina planer med bröllop också. Håller själv på att planera för vårt hemma i Sverige också. Spännande!
    /Karin

    SvaraRadera