tisdag 28 augusti 2012

Inte så mycket att visa

Min blogg har verkligen varit trist på bildfronten på sistone... Men det finns liksom inte så mycket att dela med sej av här hemma annat än snörvel, nässpray och en himlans massa näsdukar! Jag är så jordens trött på att vara sjuk, det får räcka nån gång känner jag nu. Undrar om man är extra mottaglig som gravid? Jag brukar rätt sällan bli sjuk annars, klarar mej alltid undan lindrigt men nu verkar jag åka på allt skit som finns att få! 

Kvällarna är värst som alltid med förkylningar, men idag måste jag nog ge större delen av dagen ett bottenbetyg faktiskt - har haft sån huvudvärk att jag stundtals trott att huvudet varit på väg att sprängas! Var hos läkaren för bokning av nästa ultraljud samt invägning och mätning idag och hon gav mej grönt ljus för vanliga panodil mot huvudvärk. Jag åkte raka vägen hem och svalde två och huvudvärken släppte för en timme eller så men sen kom den tillbaka. Men nu får det vara slut på gnällandet, snart ska jag väl vara frisk igen får man hoppas! Illamåendet börjar iaf försvinna vilket är underbart, nu är jag istället konstant hungrig :) Var så nära att gå upp kl tre imorse och göra en portion gröt för jag var verkligen vrålhungrig men tröttheten stoppade mej... Gäller att se till att ha massa hälsosamma grejer hemma att småäta på om dagarna annars faller jag lätt dit i chokladfällan måste jag erkänna. 

Tänk, om cirka 7 veckor kan vi få reda på om det är en liten kille eller tjej som jag har i magen - jag är så nyfiken att jag knappt kan bärga mej, vill veta nuuuu :) Jag gissar på en till liten kille, känns på nåt sätt som om jag är en typisk pojkmamma haha. Fast jag stryker inte under stol med att jag skulle tycka att det var sååå roligt med en av varje! Kan inte låta bli att snegla lite på tjejavdelningen ibland när jag handlar åt L, det finns ju så mycket sött åt små tjejer också - fina klänningar, miniatyrboots osv. Som sagt en liten tjej vore väldigt roligt men huvudsaken är att det är en frisk och kry liten krabat förstås! Och blir det en kille så har jag ju en hel uppsättning med bebiskläder i nyskick från när L var nyfödd - helt klart ett plus :)



Jag just nu - inte hälsan själv direkt ;)

2 kommentarer:

  1. I Sverige säger dom att man inte får ta panodil när man är gravid men alvedon där emot går bra!

    SvaraRadera
  2. Stavade visst fel, Panodol ska det vara. Det är likvärdigt med svenska alvedon, neurofen rekommenderas ej när man är gravid då det innehåller inflammationshämmande som kan vara skadligt för fostret. Så jag hoppas och tror att jag är safe att ta Panodol, men det är helt klart förvirrande när namnen är så snarlika!

    SvaraRadera