torsdag 16 augusti 2012

Paket på vift

När vi var i Australien glömde jag kvar två laddare, varav en för min kamera samt mina glasögon på vårt första hotell i Mooloolaba. Då vi hade hade 5 dagar kvar på Guldkusten innan vi skulle flyga hem till NZ trodde jag absolut att grejerna skulle komma fram till Surfers i tid men icke. De fastnade på ett postkontor i Surfers Paradise och vi hann att flyga hem. Jag var antingen tvungen att lösa ut dem personligen eller så skulle det skickas tillbaka till avsändaren, och de i sin tur skicka paketet till Nya Zeeland - så himla struligt!

Hursomhelst lär det dröja en vecka till minst innan mina grejer kommer fram. Det jag ville ha sagt med det här är att jag saknar min kamera som är urladdad för länge sen, jag kan ju inte ta bilder till bloggen :( Som nu tex hade ni kunnat få se mitt stelfrusna ansikte och den sagolikt vackra sjön när jag och V gick morgonpromenad kl halv åtta i morse.. Nu blev det inga bilder då jag inte gärna släpar med mej systemkameran på mina promenader, det är ju då min lilla kamera är perfekt att ha i fickan!

Tänk vad beroende man kan bli av materiella grejer ;)


1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har! Här får jag lov att kika runt. Har ju inte varit i NZ ännu, men jag längtar tills jag har tid och råd att komma över i några veckor och kuska runt bägge öarna!

    SvaraRadera