söndag 26 augusti 2012

Halvkrassligt

Våra gäster verkar ha lämnat kvar en mindre trevlig avskedspresent - sjukdom! S var sjuk när hon kom och under veckan blev även J, C:s morbror krasslig och nu verkar det alltså vara min och C:s tur... Vi har känningar i halsen, täppta i näsan och är allmänt trötta. Fy, jag har ju knappt fått vara frisk i två veckor ju! Hoppas att det här går över snabbt och att jag rent utav känner mej bättre imorgon...

Klockan är bara tio över åtta men det lutar faktiskt åt att jag kryper i säng snart. Sov alldeles för lite natten till idag och det gör knappast en förkylning bättre. Har play date med S och N samt promenad med T inbokat imorgon så jag håller tummarna att jag vaknar piggare! Annars får vi ställa in :( Om det är nåt jag är noga med så är det att inte ta med mej L och träffa andra barn när vi är sjuka och riskerar att smitta, det är något jag tycker är både oansvarigt och slött!

Det är förresten väldigt tomt här inne på bloggen enligt statistiken, är det kanonväder i Sverige kanske? Hur spenderar ni er söndag?

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    här är det samma situation som hos er. Jag är öm i halsen och har jordens huvudvärk och förmodligen lite feber. B börjar må bättre vilket inte gör det så lätt för mig att vila. J är i Finland och jobbar sen igår, och han stackarn vaknade med halslfuss imorse. Huva, för förkylningar och dagisbaciller säger jag bara!

    Krya på dig gumman.

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja fy för förkylningar! De borde föbjudas när man blivit förälder! ;) Mitt halsont är borta men kvar är en envis täppt näsa och jordens huvudvärk, det sistnämnda tycker jag är jobbigast då jag i vanliga fall tagit två alvedon utan att tänka efter. Nu försöker jag bara stå ut i väntan på friskare tider.... Hoppas ni också piggnar på er snart! Många kramar

    SvaraRadera