tisdag 19 juni 2012

Åk på semester!

Fick jag rådet av en sköterska på Medical Centre när jag var där för ett cellprov. Hon tog ett gravtest då jag är 10 dagar sen just nu men det var som jag misstänkte negativt. Antagligen är det operationen som spökar, stressen den åstadkommer kan tydligen göra att man blir flera veckor sen eller helt och hållet missar en mens. Vi pratade lite om sånt jag gått och funderat på en längre tid nu och det var så skönt med nån som lyssnade och tog mej på allvar.

Hon var verkligen så proffsig men samtidigt väldigt varm o go, en person man fick förtroende för direkt! Visst är det konstigt att man reagerar mer när man får ett extra vänligt bemötande, än då någon är stressad eller allmänt ointresserad av det man har att säga? Det borde ju verkligen vara tvärtom. Ett leende, en vänlig gest eller några välmenade ord betyder så himla mycket i dagens samhälle när så många är "caught up in their own life"... Tål att tänkas på, eller hur?



Ett leende betyder så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar