torsdag 21 juni 2012

Rata Restaurant

Idag tog jag min snygging till man och gick på Queenstowns nyaste och väldigt chica restaurang - Rata. Det är Nya Zeelands Master Chef som står för menyn, och maten smakade därefter. Herregud så gott!

Hann aldrig ta kort på varken förrätten eller huvudrätten då vi hade alldeles för trevligt för att jag skulle ta upp kameran. Men jag lyckades fånga efterrätten på bild iallafall!



Fick i vanlig ordning bara en chans när det gällde älsklingen.. 



Vi fick ett bord precis mitt i lokalen. Hade hellre suttit i ett hörn men vartefter restaurangen fylldes visade det sej att vi nog hade fått bästa platsen ändå, vi slapp nämligen trängas med andra gäster!



Chocolate fondate with Salted(!) Almond Ice Cream


Imorgon åker C:s mamma ner till Invercargill för att bo hos "Auntie Nic" i tre nätter, C:s syster alltså. Men nästa vecka när hon är tillbaka blir det garanterat minst en date-night till - det gäller att passa på när vi äntligen har chansen!

Nu - bed time! Night Night

2 kommentarer:

  1. last just om den har restaurangen i Cuisine. Sag sa fint ut oxa. Och gott!

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en annorlunda smakupplevelse, kul med nåt nytt i Queenstown då de flesta restauranger här är mer av "standard" slaget. Inget fel med det såklart men ibland är det kul att testa nåt nytt!

    SvaraRadera